Vești mai bune și mai puțin bune vin din partea oficialilor Hyundai pentru clienții săi, modelul Elantra N urmând să primească o nouă generație cu motorizare pe benzină, în timp ce i30 N nu. Anunțul a fost făcut prin vocea lui Albert Biermann, Executive Technical Advisor în cadrul Hyundai, în cadrul unui interviu acordat în timpul celei de-a patra ediții a evenimentului N Fest, organizate în Australia.
“În ceea ce privește modelul i30 N Sedan este destul de sigur că va primi o noua generație cu motorizare pe benzină, aflandu-se deja în planurile pe termen lung ale companiei”, a transmis Albert Biermann cu această ocazie, potrivit Motor1. Trebuie menționat însă că i30 N Sedan este numele folosit de cei de la Hyundai pentru Elantra N pe anumite piețe, precum cea din Australia. În același timp, acasă, în Coreea de Sud, același Elantra N este cunoscut sub numele de Avante N.
Viitorul nu sună atât de promițător însă pentru hatchback-ul i30 N, însă asta nu este din cauza celor de la Hyundai. Acest model a fost construit în special pentru piața auto europeană, însă reglementările privind emisiile devin din ce în ce mai stricte pe Bătrânul Continent. Odată cu intrarea în vigoare a noului standard Euro 7, îndelung criticat de multe voci din lumea auto, Albert Biermann a lăsat să se înțeleagă că mașinile cu echipare pe benzină cu sigla N ar putea fi scoase din uz.
Ținând cont de planurile pe care le au oficialii europeni de la Bruxelles din acest punct de vedere, există o bună șansă ca modelele N cu motorizare pe benzină să nu mai existe. În aceste condiții, ne putem imagina deja că și alte modele vor avea problemele pe piața auto europeană, unul dintre ele putând fi spre exemplu Kona N. În schimb, i20 N este echipat cu un motor mai mic, de 1.6 litri, despre care Biermann susține că nu ar avea probleme din cauza standardelor tot mai stricte privind emisiile.